Događanja


Otvorenje izložbe - Sanja Iveković: Homework from self-isolation / Domaći rad u samoizolaciji

24.07.2020. /// 21:00 h


Zadovoljstvo nam je pozvati vas na otvorenje druge samostalne izložbe Sanje Iveković u Galeriji Rigo.
Otvorenje uz prisutnost umjetnice, u petak 24. srpnja 2020., u 21 sat.

Sanja Iveković
HOMEWORK FROM SELF-ISOLATION
DOMAĆI RAD U SAMOIZOLACIJI

Izložba u Galeriji Rigo (Velika ulica 5, Novigrad-Cittanova) otvorena je do 15. kolovoza 2020.

Izložbu prati posebno izdanje s tekstovima Zdenke Badovinac, Johanne Sokolowske, Jelene Vesić i Gorana Trbuljaka.
Kustosica: Jerica Ziherl
Koncepcija izložbe: Sanja Iveković, Sanja Bachrach Krištofić

Sanja Iveković prvi put je izlagala u Galeriji Rigo u svibnju/lipnju 1996. godine. Izložila je video instalaciju Ne-stabilne slike, što je bio i naziv izložbe. Bila sam fascinirana njezinim progresivnim djelovanjem i razmišljanjima, jer mala galerija i udaljeni Novigrad ipak nisu mogli ispuniti sve uvjete njezina predloženog koncepta. Bez obzira na to Sanja Iveković nije odustala, niti se predala. Uzajamnošću i razumijevanjem rađalo nešto što je od ne-stabilnih slika nastalo, zapravo, stabilna izložba. I to dosljedna umjetnici.
Sada, kada drugi put izlaže u Galeriji Rigo, dakle 24 godine kasnije i u vremenu kada cijeli niz kriza potresa svijet ili, kako je umjetnica te 1996. godine nehotice predvidjela, u vremenu doista ne-stabilnih slika, predstavlja se s novim radovima u mediju sinestezije lica i riječi, što je ujedno i sadržaj ove publikacije. Riječ je o medijskim slikama rađenim u suradnji s dizajnericom Sanjom Bachrach Krištofić, u formi intersubjektivnosti i civilizacijske potrebe umjetnice za ljudskom solidarnošću. Na tom su tragu i tekstovi umjetničinih kustosica i suradnica. Sasvim poseban prilog je tipično trbuljakovski pristup narativu o dugogodišnjem poznanstvu i prijateljstvu Gorana Trbuljaka i umjetnice.
Sanja Iveković, koja je primjerima vlastitih radova potvrdila da suvremena umjetnost i te kako jest društveno relevantna ili, ako hoćete, protumoć sustavu čiji su odnosi usmjereni kontroli, podčinjavanju i isplativosti, i ovaj je put pokazala, baš kao i prije 24 godine, da ne odustaje, da se ne predaje. Dapače, svojim kritičkim razmišljanjem i djelovanjem i dalje uznemiruje zbilju promatrača, pa radilo li se o stabilnim ili ne-stabilnim slikama.
Jerica Ziherl

IZLOŽENI RADOVI
SUBTOPIA – Moj viralni portret
Zašto je dobro biti umjetnica u karanteni
Solidarnost 1989.-1920.

Naslov izložbe Home-Works Sanje Iveković evocira tri vrste rada uvezanih u aktuelnost savremenog trenutka globalne pandemije, vanrednog stanja i društvene izolacije: homework kao domaći (školski) zadatak, work from home kao visokozastupljeni i popularni “rad od kuće” i housework, odnosno “rad u kući” – tradicionalno ženski, nevidljiv i neplaćen. Raditi bez pritiska uspeha ili pobeći od umetničkog sveta u dvanaestočasovni kućni rad, neke su od Prednosti umetnice u karantinu kako glasi naziv poetskog pamfleta Sanje Iveković, posvećenog feminističkoj grupi Guerilla Girls. Za razliku od štrajka protiv patrijarhalnih kanona umetničkih institucija koje sprovodi ova umetničko-protestna grupa, “umetnica u karantinu” nalazi svoju prednost u činjenici da konačno ima više vremena za rad, nakon što su galeristi zaboravili na nju. Bez potrebe za medijacijom (institucionalnih) autoriteta, ona autonomno sprovodi evaluaciju svog delovanja i cinično zaključuje – po principu sve ili ništa – da su njeni radovi ili visoko relevantni ili totalno nerelevantni. Sumnja u episteme i društvene pretpostavke moderne civilizacije, pa samim tim i u prosvetiteljsku ulogu institucije umetnosti, svakako je prednost “umetnice u karantinu”. Konačno, nije li karantinizacija ljudi kojoj smo danas podvrgnuti, krajnja posledica prevelike samouverenosti tehno-kapitalističke ekspanzije?
Šta radi umetnica u karantinu? U suštini isto ono što i izvan karantina. Stvara u relativnoj samoizolaciji i “radi od kuće”, živeći “klasiku” epohe kognitivnog kapitalizma – sistema koji na svaki način pokušava da smanji troškove proizvodnje (ukidajući kancelarije, socijalno-komunitarna okupljanja, društveno priznanje i brigu o individualnom radu; skraćujući utrošak vremna za fizičku promenu mesta, osim brzih i toksičnih prelaženja velikih distanci avionom) – jer se mora proizvoditi, komunicirati i konzumirati što brže i više. U epohi kognitivnog kapitalizma multitasking je spasenje, a “gubljenje vremena” greh. “Umetnica u karantinu” disciplinovano ispunjava svoju funkciju umetnice – ona učestvuje u brojnim muzejskim online izložbama bez ikakve nadoknade, potvrđujući (u stilu subverzivne identifikacije ili konceptualističke tautologije) tezu da je umetnost “imaterijalni rad”.
Ona takođe poštuje savete doktora, psihologa i filozofa – da je za opstanak u karantinu najvažnije držati se dnevnih rutina i malih rituala. U svakodnevnici Sanje Iveković (u karantinu, a i pre vremena “karantinizacije”) te nerutinske rutine i spekulativni rituali bili bi bavljenje politikom slike kroz procese grafičke manipulacije: kroz kolažiranje, dekolažiranje, jukstapoziciju, aproprijaciju i détournement; kroz metod “kritičke potrošnje” slika.
Jelena Vesić

Sanja Iveković rođena je u Zagrebu, gdje sada živi i radi. Odrastala je u Socijalističkoj federativnoj republici Jugoslaviji i pripada umjetničkome naraštaju objedinjenom pod nazivom Nova umjetnička praksa, koji se pojavio nakon 1968. Stalno propituje ulogu umjetnosti u društvu širokom lepezom medija, u sjecištima rodnih, nacionalnih i klasnih pitanja. Njezini radovi iz 1990-ih bave se propašću socijalističkih režima i posljedicama trijumfa kapitalizma i tržišne ekonomije nad životnim uvjetima, posebno žena. Sudjelovala je na različitim međunarodnim bijenalima i značajnim izložbama kao što su 38. međunarodni bijenale EVA, Limerick (2018.); Documenta 8, 11,12, 13 i 14 (1987., 2002., 2007.,2012., 2017.); Kijevski bijenale, Kijev (2015.); Artes Mundi, Cardif (2014.); Istanbulski bijenale, Istanbul (2009., 2007.). Retrospektivne izložbe održala u 1 Mira Madrid, Madrid (2019./20.); DAAD Gallery, Berlin (2015.); South London Gallery/Calvert 22, London (2012.-2013.); MUDAM, Luxembourg (2012.); MoMA, New York (2011.); BAK, Utrecht, i Van Abbemuseum, Eindhoven (2009.).

Zbog vaše i naše sigurnosti, tijekom posjeta Galeriji Rigo ljubazno vas molimo da se pridržavate sljedećih uputa:

- nosite zaštitnu masku za lice
- održavajte razmak
- pri ulasku u galeriju upotrijebite sredstvo za dezinfekciju ruku koje se nalazi na samom ulazu
- ako imate respiratornih problema kao što su kašalj i povišena tjelesna temperatura, molimo vas da ostanete kod kuće

Zahvaljujemo na razumijevanju.



Mjesto održavanja: Galerija Rigo

Organizator: Muzej-Museo Lapidarium

Web: www.muzej-lapidarium.hr

 

Uvjeti korištenja | Zaštita privatnosti | Impressum | RSS

Copyright © 2011 Grad Novigrad | La Citta' di Cittanova.